مدیریت MBA استراتژی بازاریابی

با تشکر فراوان از استاد گرانقدر جناب آقای دکتر سعادت فرد

مدیریت MBA استراتژی بازاریابی

با تشکر فراوان از استاد گرانقدر جناب آقای دکتر سعادت فرد

تکلیف اول 2 کیس موردی

جمعه, ۹ تیر ۱۳۹۶، ۰۳:۳۷ ب.ظ

سازمان ما (بخش تولیدات قطعات برش سنگ )در مرحله تجدید حیات قراردارد:

برای تجدید حیات باید  از سه مرحله بگذرد.

نخست مرحله بحران است، که مدیر دست به کارکاهش دادن نیروی کار می شود، سطوح مدیریت و هزینه های تولید کاهش می یابد و چارچوب و ساختار قدیمی درهم می شکند. گذشت از مرحلۀ بحران مستلزم این است که کارهای وظیفه ای و خطوط تولید کاهش یابند. از طریق اعمال کنترل و کاهش هزینه های جاری قیمت تمام شده محصولات کاهش  می یابد. شرکت برخی از اقلام دارایی را به فروش می رساند، تعدادی از واحدها تعطیل می گردند یا محل آن ها تغییر می یابد. همچنین در این دوره مدیران و رهبران شرکت مساله ها را تجزیه و تحلیل می کنند تا بتوانند مراحل بعدی تجدید حیات را بگذرانند. امکان دارد رهبر تصویر جدیدی از شرکت به دست دهد و برای شرکت آینده تازه ای در نظر بگیرد.

    مرحلۀ دوم را توانایی سازمان در سرمایه گذاری مجدد می نامند. پس از اینکه شرکت در اثر رویارویی با رقیبان بسیاری از فعالیت های خود را کاهش داد، هزینه ها کنترل می شوند، سازمان کوچک تر می شود و اوضاع زیرکنترل در می آید یا وضع تثبیت می گردد. رهبران ارشد برای ارائه دیدگاهی جدید از شرکت از پا نمی نشینند و با استفاده از شیوه های مدیریت نمادین در صدد اجرای تعهدات جدید بر می آیند. ساختار سازمان و فرهنگ آن دگرگون می شود تا بازتابی از ماموریت و هدف های جدید گردد. رهبران برای  بهره گیری از تکنولوژی نوین در ماشین آلات جدید سرمایه گذاری می کنند و برای همین بهبود و افزایش فروش و نشان دادن سود بیشتر اهمیت پیدا می کند، این است که رهبران در زمینۀ منابع انسانی سرمایه گذاریهای جدید می کنند و می کوشند از طریق به کارگیری توانایی های فکری جدید، دادن اختیارات به کارکنان و ایجاد ظرفیت جدید برای تغییر و رشد بر میزان توانایی های سازمان بیفزایند.

    مرحلۀ آخر را بازسازی می نامند، که سازمان در این مرحله شروع به رشد می کند. شرکت دست از کارایی برداشته و پدیده نوآوری، ابتکار عمل و رشد را تقویت می نماید. ارزش های جدید فرهنگی مورد تایید قرار می گیرند. رهبران در محصولات تغییراتی می دهند، یا قیمت ها را پایین می آورند تا در بازارهای جدید رسوخ کنند و گاهی هم خط های تولید جدید را راه اندازی می نمایند. بسط و گسترش سازمان در اولویت قرار می گیرد، افراد جدیدی به استخدام شرکت در می آیند، مدیریت منابع انسانی و تحقیق و توسعه بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

    هر شرکتی در مسیر تجدید حیات این مراحل را (به شیوۀ خاص خود) می گذراند، ولی برخی از این مراحل بیشتر به چشم می خورد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۰۹
sozha khamseh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی